In de overeenkomst tussen de NDC-RI en de certificaathouder wordt het toezicht door de registratie-instelling opgenomen.
Het toezicht heeft tot doel om de vakbekwaamheid van gecertificeerd personeel te borgen. De NDC-RI is verplicht te beoordelen of de certificaathouder blijft voldoen aan de gestelde eisen. NDC-RI voert in bepaalde situaties tussentijds toezicht uit. Deze situaties zijn nader uitgewerkt in de Werkveldspecifieke Registratieschema’s. De certificaathouder is verplicht mee te werken aan toezicht door de NDC-RI en de Inspectie SZW.
Gewijzigde gegevens
Het is de verantwoordelijkheid van de certificaathouder dat het certificaat blijft voldoen aan de gestelde geldigheidscondities. NDC-RI zal echter ruim voor de datum van het portfolio-onderzoek en de herregistratie de certificaathouder op de hoogte brengen. Dit kan alleen als de juiste adresgegevens en/of emailadres bekend zijn. Breng het secretariaat dan ook tijdig op de hoogte van gewijzigde gegevens. Dit kunt u doen door een mail te sturen aan:
Bij diefstal of verlies van uw certificaat
Bent u uw certifica(a)ten kwijt, meld dit dan aub schriftelijk (een officiële brief met uw adresgegevens voorzien met uw handtekening) aan de NDC-RI. Bij opgave van gestolen certificaten dient bij voorkeur een kopie van het proces verbaal bijgevoegd te zijn. U kunt tevens, indien gewenst, een verzoek doen voor uitgifte van een duplicaat certificaat.
Het https://www.duikregister.nl/ is er om de geldigheid en authenticiteit te verifiëren. Verificatie dient altijd in combinatie van een geldig ID bewijs plaats te vinden.
Kosten uitgifte duplicaat certificaat € 25,00 per certificaat.
Kosten uitgifte duplicaat NDC-CI pasje met QR code € 5,00
Genoemde bedragen zijn excl BTW.